Članci

Recenzija VR “PlayStationa”

Prijeđimo na posao: PlayStation VR bi trebao biti bolji. U svom najboljem izdanju, nove Sonyjeve VR slušalice uspijevaju dočarati nevjerojatno, impresivno čudo moderne virtualne stvarnosti. Jednako tako često, frustrirajuće ga zadržava zastarjeli hardver koji ne može baš učiniti ono što bi trebao.

PlayStation VR je Sonyjev odgovor na vrhunske VR slušalice kao što su Oculus Rift koji podržava Facebook i HTC Vive s podrškom Valvea. Na papiru nudi gotovo iste značajke kao i njegovi konkurenti po nižoj cijeni, ne radi na skupom gaming PC-u, već na nešto jeftinijoj PlayStation 4 konzoli.

Koristio sam PSVR veći dio tjedna i igrao sam nekoliko igara koje će biti dostupne pri lansiranju. Neke su me stvari impresionirale, druge su me odbile, a neke su mi bile mučne. Cijelo to vrijeme i ja sam bio razočaran. Sonyjeve fine, dobro dizajnirane slušalice stalno potkopavaju loši kontroleri pokreta, konzola male snage i slaba kamera.

OSNOVE

PSVR izlazi sljedeći tjedan 13. listopada. Ako kupite slušalice, koštat ćete 400 USD ili se možete odlučiti za paket od 500 USD koji uključuje par Move kontrolera i PlayStation kameru.

Kontroleri kretanja - poznati broj. Objavljeni su 2010. za PlayStation 3 i rade kao Wii Remotes. Sonyjev potez je došao i otišao davno, ali kontroleri i dalje rade s PS4. Kamera je također poznata - objavljena je uz PS4 i od tada je prisutna kao čudna, nedovoljno korištena periferija.

Slušalice su nove, naravno, kao i ambiciozni pokušaj PS4 da poveže sve tri tehnologije zajedno u jedan VR sustav. Razgovarajmo o tome što je ovo dobro, a što je gore.

Nudi jeftiniju, ali impresivnu verziju moderne virtualne stvarnosti.

Trenutačno imamo tri velike VR slušalice, a uskoro će biti još njih. Svaki je uređaj za zabavu za sebe, a svaki također predstavlja posebnu komercijalnu ideju za VR kao novi način doživljaja virtualnih svjetova. Iako svaka slušalica pokazuje svoje jedinstveno okretanje na ovom polju, osnovna putanja ostaje ista.

VR je u osnovi cool. Nakon što upotrijebite jednu od ovih slušalica, vjerojatno ćete željeti da je vaši prijatelji vide. Ponekad se osjećate kao da ste "tamo". Iz tamne vode prema vama se nazire divovski morski pas i vaš će adrenalin skočiti u nebo. Zavirivat ćete preko strme litice i vaša će utroba napraviti preokret. Slatko malo stvorenje će vam dotrčati do nogu, a vi ćete ga instinktivno pokušati pomaziti. Koristit ćete svoj kontroler pokreta da pokupite predmet s obližnjeg stola i prevrnete ga u ruci, čudeći se kako dio vašeg mozga zapravo misli da ga držite.

PlayStation VR će izvesti sve ove pothvate, iako s više suzdržanosti u nevjeri od konkurencije. U početku će biti poznat svima koji su isprobali Oculus Rift ili HTC Vive. Ako nikada niste isprobali niti jednu od ove dvije slušalice, vjerojatno ćete odmah biti impresionirani. Nećete primijetiti funky praćenje glave. Nećete imati ništa protiv ako vaše igračke ruke stalno mucaju. Nećete biti toliko frustrirani zbog zamućene grafike ili pada brzine kadrova.

Zapravo, vjerojatno ima ljudi kojima je to dovoljno. Da budemo iskreni, PSVR doista bilježi eleganciju današnje virtualne stvarnosti, i to ne na skupom PC-u za igranje, već na igraćoj konzoli koju milijuni ljudi već posjeduju.

Nemojmo se zavaravati. I dalje je jako skupo.

Većina ljudi morat će platiti 500 USD za PSVR, što je cijena kompleta Move+ kamera. Ovaj paket uključuje disk koji sadrži demonstracije nekoliko VR igara, kao iPlayStation VR Worlds . Ostale igre morat ćete kupiti zasebno.

Sa 500 dolara, PSVR je doista pristupačnija opcija od konkurencije. Oculus Rift košta 600 dolara i koštat će još više kada njegovi Touch kontroleri budu lansirani kasnije ove godine. HTC Vive, koji dolazi s vlastitim ručnim kontrolerima, košta 800 dolara. Štoviše, i Rift i Vive zahtijevaju moćna računala za igre koja mogu koštati dva ili tri puta više od PS4, ako ne i više.

Ali nemojmo se zavaravati: relativno jeftine VR slušalice i dalje su užasno skupe. Možete kupiti novu igraću konzolu za 500 dolara, ali još uvijek imate dovoljno novca za nekoliko igara. Možete kupiti najsuvremeniji pametni telefon i imati dovoljno novca za pohranu na mreži i streamanje glazbe godinu dana. Mogli ste kupiti rabljenu kartuHamilton .

Jedna od najboljih igara za pokretanje,Super hiperkocka , koštat će vas 30 USD, a većina drugih igara je u rasponu od 20 do 40 USD. Igra za više igračaoko tenkovske ratovebojna zona košta nevjerojatnih 60 dolara, što se svakako čini previsokim za ono što sam igrao.

Dakle, neka perspektiva. PSVR je možda najjeftiniji od tri VR slušalice, ali to znači da je i najjeftiniji od tri vrlo skupa artikla.

Prilično je lako postaviti, ali ima nekih problema.

PSVR nije tako teško postaviti. Povezujete HDMI prolazni kabel s malog novog PSVR prijemnika na svoj TV, a drugi HDMI kabel na svoj PS4. Spojite USB kabel iz kutije na PS4. Slušalice spajate na kutiju. Sinkronizirate dva Move kontrolera i povežete kameru. Stavili ste kameru na TV. Pokrenete brzu kalibraciju i to je to.

Međutim, otkrio sam da PS4 može zahtijevati neugodnu količinu podešavanja između igara. Još nisam pronašao bolje mjesto gdje bih mogao igrati bilo koju igru ​​stojeći, sjedeći ili bilo što između. Nekoliko puta, ako sam želio sjediti u jednoj igri, a stajati u drugoj, morao sam podesiti kameru da mi glava ostane unutar male kutije. U drugim igrama su mi govorili da sam se previše udaljio od igrališta.

Orijentaciju možete poništiti držanjem gumba Opcije usred igre, čime se poništava horizontalna i okomita orijentacija igre. Začudo, otkrio sam da se neke igre počnu vrtjeti malo ulijevo ili udesno dok igram, što je smetnja koju gumb Opcije ne može riješiti. U nekom trenutku moja kabinabojna zona vrtio se dok nisam sjeo pod kutom na kauč, naizgled nesposoban natjerati igru ​​da me usmjeri unatrag. Tek kad sam započeo novu igru, vratila se u normalu.

Kada uključite slušalice, vaša PS4 upravljačka ploča odmah iskoči u slušalicama i krećete na utrke. Lakoća s kojom mogu prijeći od "ne igranja VR-a" do "igranja VR-a" je zadivljujuća, a mnogo mi je lakše odlučiti kako ću po želji nositi slušalice i igrati neke igrice ili ih pokazati prijateljima Pozivam. iznad. Bez obzira na dosadne korake kalibracije, PSVR uklanja mnoge barijere između vas i igre.

Slušalice su odlične.

Slušalice su lijepe elektronike, promišljenog dizajna i udobne za dugotrajno korištenje. Također se dobro slaže s naočalama - čak i mojim velikim naočalama - iako bih, da imam opciju, radije nosio kontaktne leće.

PSVR okular nije pričvršćen na prednji dio lica, već visi s plastičnog šešira s aureolom koji se obavija oko vrha glave. Aureolu možete jednostavno otvoriti pritiskom na gumb za otpuštanje na stražnjoj strani. Nakon što ga obučete, možete fino podesiti pristajanje okretanjem gumba pored gumba. Također možete pritisnuti drugi gumb kako biste neovisno pomicali masku za lice naprijed-natrag, što olakšava stavljanje preko naočala bez guranja u lice.

Sama optika udobno je smještena i uokvirena mekim gumenim zavjesama koje nježno blokiraju većinu vanjskog svjetla oko očiju i nosa. Dobro diše, a moje lice rijetko kada osjećam gužvu s PSVR-om, kao što je to često s drugim VR slušalicama. Kao bonus, lako je počešati oko ili nos tijekom igranja. (Možda se čini kao sitnica, ali je zapravo jako lijepo!) Primjećujem da mi kosa često pada u oči i zaklanja pogled, ali mislim da mi je ipak potrebna frizura.

Ne mogu dati točne brojke, ali čini se da je vidno polje slušalica otvoreno. U ovoj VR igri rijetko sam primijetio crni binokularni efekt izvan vidljivog područja. Slušalice su jasne, a problemi sa zamućenjem i brzinom kadrova koji se javljaju kod nekih igara vjerojatnije su zbog nedovoljnog grafičkog hardvera, a ne zbog nedostatka slušalica.

PSVR slušalice su gotovo u potpunosti izrađene od plastike. Prilično je lagan i učinkovito upravlja toplinom zaslona, ​​sprječavajući da se osjeća teškim ili vrućim tijekom dugih sesija igranja. (S obzirom na to, za mene je "duža" sesija trajala samo oko sat vremena, budući da većina PSVR igara koje moram igrati nije bitna.)

Slušalice sadrže mnogo međusobno povezanih, lomljivih plastičnih dijelova, a čini se da se mehanizam za pričvršćivanje s vremenom degradira. Ali općenito: dobre slušalice.

Ostala oprema je puno manje kvalitetna.

Nažalost, slušalice su samo dio jednadžbe. Glavnina mojih problema s PlayStation VR-om povezana je sa svimeostatak . Od onoga što sam igrao prošli tjedan, čini se da PlayStation Move kontroleri, kamera, pa čak i sam PS4 nisu dorasli zadatku nesmetanog pokretanja današnjih VR igara.

Kamera obavlja prosječan posao praćenja kretanja vaše glave, a ponekad kada se pomaknem više od stope ili dvije u bilo kojem smjeru, otkrijem da se cijeli zaslon zamrzne i trese.

Postoji i problem koji ja nazivam "konstantnim drhtanjem kontrolera". U većini PSVR igara možete pogledati dolje i vidjeti svoj DualShock kontroler ili, ako igrate igru ​​Move, neki prikaz kontrolera Move u igri. U svakoj igri koju sam igrao, moji se kontroleri igara stalno pomiču, čak i ako ih držim potpuno mirnima. Kao da mi se lik trese.

Na primjer, u jednoj epizodi uArkham VR igrač čita tablete u mrtvačnici i drhtanje je bilo toliko jako da sam teško čitao golemi tekst na papiru. Gornji gif radi dobar posao u ponovnom stvaranju efekta, ali je mnogo uočljiviji i odvratniji kada nosite slušalice.

Ovo uobičajeno podrhtavanje kontrolera niske razine prisutno je u svakoj PSVR igrici koju sam igrao. Provjerio sam raspored svoje dnevne sobe, provjerio rasvjetu i uvjerio se da je sve jasno, ali bezuspješno. Nekoliko drugih ljudi s kojima sam razgovarao koji su koristili PSVR, uključujući mog kolegu Stevena Totila, opisali su slična iskustva. Moguće je da svi nismo uspjeli pravilno optimizirati određene postavke, ali to je malo vjerojatno.

Lakše je zanemariti podrhtavanje kontrolera ako se krećete i igrate igricu, ali svaki put kad bih zastao da nešto podignem i proučim, otkrio bih da se pomiče naprijed-natrag nekoliko centimetara. Osjećao sam se kao da imam napadaj, što, s obzirom na sklonost VR igranja da mi izaziva mučninu, nije dobra polazna točka. (Kad smo već kod mučnine, morao sam prekinuti sesijubojna zona vikend zbog bolestivirtualan stvarnost, ali oklijevam izvući previše zaključaka iz nje. Steven je igrao više od mene i nije imao problema.)

Osim podrhtavanja kontrolera, kameri je bilo teško pratiti moj cijeli raspon pokreta. VSimulator posla iArkham VR Često sam otkrio da moje ruke jednostavno nestanu u zraku kada se pomaknu iz vidnog polja kamere. To uvelike ograničava prostor fizičkih mogućnosti ove igre.

Na primjer: jedno od užitaka igranjaSimulator posla na HTC Viveu je da stvarno možetezauzeti trodimenzionalni prostor. U Vive verziji igre možete se zavući ispod stola i pogledati u kantu za smeće. Evo isječka na kojem sam igrao Vive verziju u travnju:

U PSVR-u nisam mogao ni čučnuti, a da potpuno ne izgubim kontrolu nad rukama:

Ako ubacite ključBatman: Arkham VR i pokušajte ga podići, vaša ruka će jednostavno nestati kad izađete iz okvira i ključ će se ponovno pojaviti na klaviru ispred vas:

PlayStation kamera vas može vidjeti samo sprijeda, što uzrokuje i neke druge probleme. U igrama u kojima sam koristio kontrolere Move, kretao sam se prirodno, ali često sam zastajao da svojim tijelom blokiram pogled na kontrolere iz kamere. Okrenuo sam se i pokušao nešto pokupiti, samo da bih vidio kako mi se ruka zamagljuje i kvari jer je kamera izgubila praćenje.

PS Move je objavljen za PS3 2010. godine. Sada mu je šest godina. PlayStation Camera izašla je 2013. godine. Razumijem zašto bi Sony koristio postojeće kontrolere i kamere umjesto da razvija i izdaje mnogo skuplje nove, ali kompromis koji su napravili jasan je u gotovo svakom trenutku svake igre. Teško je riješiti se osjećaja da je ova stara oprema pozvana u službu stvari koje su izvan njezinih mogućnosti.

Neke igre su dobre, ali zasad većina njih nije toliko uzbudljiva.

Čak i najnevjerojatnija oprema za igranje neće uspjeti ako na njoj nema dobrih igara. Vrijedi i obrnuto. Loš hardver se može poštedjeti ako su igre dovoljno dobre. Prema onome što sam igrao, PSVR biblioteka igara ne može nadoknaditi nedostatke hardvera. Međutim, to se može promijeniti jer Sony šalje više igara za pokretanje.

Super hiperkocka je najzanimljivija igra koju sam ikad igrao. Jednostavno je, genijalnoTetris Futrola inspirirana koja vas konceptualno stavlja iznad stalno rastućeg 3D Tetromina i tjera da ga rotirate kako biste ga ugurali kroz rupu u podu prije nego što se sudari. Međutim, učinak igre je kretennaprijed kroz niz sićušnih ključanica u neonskom zvjezdanom pejzažu.

Jako je zabavno, sa stilom odrađeno s fantastičnim osjećajem i energičnim, pop ritmom. Ovo je također vrlo jednostavna upotreba VR-a. Ovdje nema potrebe hodati ili istraživati, samo trebate pogledati svoju figuru i brzo odlučiti kako da ovaj 3D objekt stane u 2D rupu. (Nije ni čudo da je igru ​​koja tako kreativno miješa 3D i 2D kreirao Polytron, proizvođač izFes .)

Ostale igre su manje zabavne.Arkham VR je kratak povratak Rocksteadyjevom oštrom shvaćanju Gotham Cityja, a u osnovi je poput serije od nekoliko interaktivnih scena. U većini scena stojite i gledate oko sebe. Smiješno je, ali radnja se često odvija na crnom ekranu za učitavanje, a zvučni efekti borbe sviraju u vašim ušima poput stare profesionalne radijske emisije.Batman.

U najzanimljivijem slijedu, radite kroz jedno od holografskih mjesta zločina u igriArkham , premotavanje i pauziranje radnje kako biste pokušali shvatiti što se dogodilo. Ovo bi mogla biti zabavna igra za istraživanje mjesta zločina da je jedina meta. Nažalost, ovo je samo mali dio igre.

bojna zona stavlja vas u kokpit tenka koji se čini ravno iz njegaPrijestolje i omogućuje vam da igrate zajedno s do tri prijatelja, boreći se protiv flote neprijateljskih vozila. Igrao sam ovu igru ​​online s nekoliko ljudi i nikad mi se nije svidjela. Čak i na laganoj razini, stalno su nas ubijali, a nakon otprilike sat vremena osjećao sam se kao da sam vidio sve što se moglo vidjeti. Moj tenk bi se također često zakačio za tenkove mojih suigrača, uzrokujući neku vrstu užasa meha tijela koji je teško opisati riječima.

DemoRez Beskonačno je bio izvrstan, ali često vizualno neodoljiv, i patio je od problema s brzinom kadrova koji će, nadamo se, izostati iz cijele igre.PlayStation VR Worlds poznata je zbirka "Wow, pogledajte cool VR!" demonstracije i mini-igre, uključujući pomalo mučnu vožnju sanjkama niz ulicu i scenaristički obračun sa zastrašujućim divovskim kopilom od morskog psa.Simulator posla je glupa zabava, ali, kao što sam spomenuo, inferioran je u odnosu na druge njegove verzije.

Imamo još puno igara za lansiranje na PSVR-u, pa ćemo se igrati i pričati o više njih u nadolazećim tjednima i mjesecima. Kasnije na jesen pojavit će se igre sa zanimljivim zvukom, uključujući multiplayerZvjezdane staze: Posada mosta . Govoreći o tjednima i mjesecima koji su pred nama…

U budućnost je teško gledati s optimizmom.

Tijekom proteklog tjedna stalno sam se vraćao na činjenicu da su PSVR periferne jedinice koje sam koristio uglavnom neispravni hardverski proizvodi tvrtke Sony. Move kontroler pokreta pojavio se prije šest godina i nije uspio postati alternativa Nintendo Wii. PlayStation Camera, objavljena 2013. s PS4, čak nije bila toliko korisna kao beskorisni Xbox Kinect.

Dakle, PSVR počinje nalikovati na Sony Island of Misfit Toys. To je magnet za gadgete koji sami po sebi nisu bili uspješni i teško je povjerovati da će se zajedno konačno probiti. Još 2014. godine, Sonyjev Richard Marks objasnio nam je da na neki način Move nije ispunio svoj potencijal jer je dizajniran za rad u 3D, a ne na 2D ekranu na koji je izvorno bio ograničen. Ali ostaje činjenica da Sony ne koristikoncept Krenite po svoj novi VR kontroler. Koriste prave kontrolere Move od prije šest godina. Super je što su dobili rezultate koje imaju, ali teško je ne primijetiti koliko su starije tehnologije daleko.

Nadolazeći PS4 Pro ponudit će znatno više procesorske snage od trenutnog PS4, za koji Sony kaže da će omogućiti VR igrama potencijalno pokretanje s višim i stabilnijim brojem sličica u sekundi. Sigurno ćemo vas obavijestiti kako se PS4 Pro ponaša s trenutačnim popisom igara PSVR, ali sva GPU snaga na svijetu ne može učiniti Move i PlayStation kameru manje zastarjelim. Osim toga, ako PS4 Pro postane preferirani način igranja PSVR igara, dodatni trošak nove konzole značajno će smanjiti privlačnost PSVR-a kao jeftinije alternative VR-u.

Ako kupite PSVR, kontaktirajte Sony i nadajte se da će nastaviti podržavati slušalice. Ironično, i Move u vašoj ruci i kamera na vašem TV-u su podsjetnik da Sony čestone podržava svoj hardver, i unatoč svim Sonyjevim uvjeravanjima o njihovoj predanosti VR-u, skeptičan sam da će PSVR biti nešto drugo. Za razliku od konkurentskih PC slušalica, PSVR-u će biti puno teže produljiti život uz pomoć hakova i samostalno kreiranog softvera. Ako ga Sony odluči prestati podržavati, brzo će postati samo još jedan komad plastike koji stoji u ormaru.

KONAČNO

Priča o PlayStation VR-u ide ovako: dok su HTC i Oculus počeli izdavati skupe, vrhunske slušalice za vrhunske PC igrače, Sony nudi pristupačniju alternativu za prosječnu osobu.

Sumnjam u ovu priču. Osjećam da VR kao cjelina još ne postoji i da Sony hrabro pokušava napraviti prvu mainstream verziju tehnologije koja još nije dovoljno zrela da postane mainstream.

Naravno, moguće je da sam u krivu. PSVR može bitidovoljno dobro, zanimljiva oznaka koju je teško predvidjeti ili dodijeliti. Nintendo Wii imao je lošu grafiku koja se nije mogla natjecati s Xbox 360 i PS3, ali je njegova kontrola pokreta bila dovoljno dobra da postane globalni fenomen. Original N64Zlatno oko inferioran u odnosu na PC igre iz prvog lica tog vremena na mnogo načina, ali bio je dovoljno dobar da zainteresira ljude za konzolni FPS godinama prijeHalo .

PlayStation VR je inferioran u odnosu na konkurente na nekoliko značajnih načina. Također je jeftiniji i lakši za korištenje, a uz sve svoje nedostatke, ipak uspijeva uhvatiti šašavu, nadrealnu radost moderne virtualne stvarnosti. Vrijeme će pokazati da li je ovo dovoljno za ovo. Bolje je pričekati i vidjeti.