Članci

Recenzija VR “HTC Vive”

U proteklih pet dana proveo sam gotovo isto toliko vremena u virtualnoj stvarnosti kao iu stvarnom životu. Bole me listovi i boli me vrat, ali općenito sam se dobro zabavljao. Koristim Vive, ambiciozni novi VR sustav koji su kreirali HTC i Valve.

Instaliranje Vivea u mojoj dnevnoj sobi odvelo me svugdje od svemira do potpuno bijelih laboratorija Aperture Science do mirne plaže na kojoj sam samo sjedio na tlu i slušao valove. Zapravo sam sjedio na tlu. Vlastito dupe.

Osnove

Valve i HTC Vive su najimpresivnije (i impresivne) VR slušalice na tržištu. Cijena za njega je 800 dolara. Za usporedbu, Oculus Rift košta 600 dolara, iako će ove godine dobiti kontrolere na dodir, što će ga po cijeni i značajkama vjerojatno znatno približiti Viveu. PlayStation VR će se naći u prodaji kasnije ove godine po cijeni od 500 dolara. I naravno, cijena Vivea od 800 USD ne uključuje moćno računalo za igre potrebno za njegovo pokretanje - kompletan sustav koji zadovoljava specifikacije Vivea lako će vas vratiti preko 1000 USD. Testirao sam Vive na računalu s grafičkom karticom GeForce GTX 980, Intel i7 procesorom od 2,9 GHz i 32 GB RAM-a.

Nakon što ste uparili i uključili svoje Vive slušalice, sobne senzore i daljinske upravljače, možete hodati po virtualnom prostoru nogama i hvatati stvari svojim "rukama". Ovo je ključna razlika: dok su Oculus Rift i PlayStation VR još uvijek uglavnom fokusirani na sjedeće igre, Vive je više fokusiran na stajanje, hodanje, hvatanje i poskakivanje. U tom smislu, neke igre imaju pomalo naturalistički, Wii osjećaj, posebno igre golfa i tenisa.

Igranje na Viveu puno je svestranije nego što je bilo na Wii-ju prije desetak godina, uglavnom zato što vas nove VR slušalice i kontroleri stavljaju u igru ​​kojom upravljate pokretom. Kad radi, najviše liči na virtualnu stvarnost kakvu zamišljaju u znanstvenofantastičnim knjigama i filmovima. Teško je to opisati, ali osjećaj "tamo" je bez premca. Imaš ruke i noge! Vas sulik. Vidite virtualno golf igralište svuda oko sebe gdje god pogledate. Vidite virtualne ruke tamo gdje su vaše ruke. Možete uzeti virtualni štap i igrati. Prije nego što sam dobila svoj Vive, mislila sam da ću za nekoliko dana biti gotova, da će šljokice nestati u pozadini mog iskustva. Ovo se još nije dogodilo. I dalje me zbunjuje kad uđem na novo mjesto. osjećam se tu.

Problem je što oponašanje stvarnosti nije lako. Temelji se na ideji da se sve tako savršeno uklapa da vaša osjetila varaju u uvjerenju da ste tamo gdje niste,netko , od koga nisi. Vive je mlad hardver, a što je još važnije, trenutna postava softvera izgleda kao da je verzija za rani pristup (potencijalno) puno bolja. Govoreći o…

Postavljanje može predstavljati problem.

Vive može biti vraški dosadan. Njegova je kutija hladno plave boje, priziva tople osjećaje popodnevnog neba i oblaka sladoleda. Vidio sam ovu kutiju i pomislio: "Dušo, sada se stvarno osjećam smireno." Možda više nikad neću biti ljuta, frustrirana ili dosadna! Zatim ga je otvorila. Podijeljen je u nekoliko pretinaca: jedan za slušalice, jedan za kutije senzora, jedan za kontrolere i jedan za malu kutiju koja ih sve povezuje s vašim računalom. Pod ovim odjeljcima? Žice i još žica.

Prvo što sam morao učiniti je otvoriti svoj web preglednik i otići na web stranicu HTC-a. Tamo sam preuzeo program koji će me voditi kroz proces instalacije. Procijenjeno je da će cijela stvar trajati oko 28 minuta. Dobro, rekao sam sebi, neće biti tako loše. Gledajući unatrag, smatram da je procjena od 28 minuta zabavna iz dva razloga: 1) iznimno je specifična, 2) prema mom iskustvu, bila je krajnje netočna. Trebalo mi je dva sata da postavim Vive, a cijelo vrijeme sam psovala kao tržnica.

Sam proces postavljanja bio je prilično jednostavan. Morao sam spojiti dvije male senzorske module na suprotnim stranama svoje sobe i provjeriti jesu li udaljene oko šest stopa od tla (koristio sam stolove i kutije, ali senzore možete pričvrstiti u zid ako je moguće i dopušteno). USB i HDMI priključke računala i povežite slušalice s baznom stanicom. Onda svemora Bilo je sve bolje, ali pokazalo se da je puno teže.

Da biste koristili Vive, morate dodijeliti prostor u sobi. Mora biti najmanje 1,5 x 2 m (5 x 6,5 stopa). U ovom prostoru morat ćete slobodno hodati. Ako se previše približite njegovim granicama, softver Vive "Chaperone" prikazat će blijedi obris zida.

Ali prvo sam morao napraviti mjesta za sve to. Upravo ono što sam oduvijek želio:dobro razlog da vaš stan bude čist. Zatim sam morao zaokružiti vanjski perimetar prostora koji sam očistio kontrolerom, samo da bih otkrio da nisam očistio dovoljno prostora. Stoga sam pomaknula stolove, stolice i svoj krevet što je dalje moguće uz zidove svog malog stana. Zatim sam ponovno pokušao pratiti perimetar, ali senzori su stalno gubili trag o mom kontroleru dok sam to činio. U ovom trenutku, morao sam isključiti senzore, malo ih pomaknuti i pokušati ponovno dok se konačno sve ne poklopi.

Dakle, imao sam svoj prostor. Gotovo, zar ne? Naravno da ne! Svaki put kad sam pokušao pokrenuti Steam VR program, rečeno mi je da ne može pronaći moje slušalice. "Moje su slušalice ovdje", rekao sam svom računalu, pokazujući na slušalice na glavi. „Našao sam ovo. Onpronađeno. » Koristeći stranicu za rješavanje problema u virtualnoj stvarnosti Steam, riješio sam ovaj problem preuzimanjem nekih novih upravljačkih programa. Nakon toga, Steam VR je pronašao moje slušalice, samo da bi mi rekao da, zapravo, ne radi baš dobro s HDMI priključkom mog računala. U tom sam trenutku odlučio baciti svoj Vive jednog dana, nakon što je nadživio svoju korisnost. Na kraju sam isključio slušalice iz računala i uključio ih nekoliko puta dok iz nekog razloga nije proradio. Još uvijek moram to raditi s vremena na vrijeme kada pokušam igrati Vive igricu. Puno škrgutim zubima. Počeo sam imati problema sa žvakanjem tvrdog mesa.

Ovdje ulazim u detalje jer stvarno želim dočarati koliko malih gadnih stvari može poći po zlu pri postavljanju Vivea. Virtualna stvarnost je zastrašujuća perspektiva sa svojom visokom cijenom i, znate, dijelom u kojem morate nositi znojnu ciglu na licu. Barijera za ulazak je već nedovoljno visoka. Podešavanje mora biti što jednostavnije da bi se ova stvar stvarno držala, a to trenutno nije slučaj s Viveom. Navodno će Valve i HTC usavršiti ovaj proces, ali u tekućoj 2016. godini ovo je ozbiljan depresivan udarac u usporedbi s drugim cool iskustvima.

Slušalice pristaju na čudan način.

Otkrio sam da moram postaviti i ponovno konfigurirati svoje Vive slušalice. Što se težine tiče, uglavnom je u redu (boli me vrat samo zato što danima ne izlazim iz VR igrica), ali ako previše mičem lice, smijem se, smijem se, gledam gore ili što već, prednji dio je teške slušalice se pomiču do točke gdje su leće izvan fokusa. To postaje posebno vidljivo svaki put kada pokušam izbliza vidjeti detaljne objekte igre. Odjednom sve postaje mutno. Kako bih riješio ovaj problem, sve što moram učiniti je ispružiti ruku i vratiti slušalice na mjesto, ali to svakih 5-10 minuta može biti pomalo neugodno, a da ne spominjemo prekid uranjanja.

Međutim, kada je sve na svom mjestu, igre izgledaju sjajno. Iako nijedna od njegovih igara nema grafičku moć vrhunske PC igre, izgledaju dovoljno pristojno da moj mozak kupi tu iluziju. Unatoč iskušenju da vjerujem da je pravi VR bolji, otkrio sam da stiliziranije igre bolje premošćuju zlokobni ponor. Igre poputSimulator posla , Iracionalna bujnost , Hover Junkers iFantastična kontracepcija, odvodi mi misli negdje drugdje, dok me realističnija iskustva ponekad tjeraju na razmišljanje "Da, ta tekstura izgleda užasno prljavo izbliza" ili "Zašto ne?" U ovoj kutiji žitarica, hoću li vam reći koliko točno kalorija ima svaki zalogaj? »

U prtljažniku su neke gluposti.

Vive senzori mogu biti vrlo osjetljivi. Ako izgube kontrolu nad kontrolorom, možda ćete otkriti da vaša igra "ruka" iznenada pluta u zalazak sunca, ostavljajući vam ništa od čega biste se mogli oprostiti. Ako izgube iz vida vaše slušalice, sve može iznenada nestati, zavivši vaš vid u more sivila. Također sam naišao na nekoliko trenutaka u kojima se moja slika u igrici počela tresti, što mi je po prvi put u bilo kojoj video igrici izazvalo mučninu.

Ponekad je potrebno samo malo promijeniti položaj senzora. Čak i uz najbližu optimalnu postavku koju sam mogao dobiti, ipak sam morao podnijeti nekoliko trenutaka neobjašnjivog trzanja.

Mikrofon nije baš dobar.

U svom iskustvu s Oculus Riftom, Kirk Hamilton je pohvalio Riftove ugrađene slušalice i mikrofon. Vive, s druge strane, nema ugrađene slušalice (moraju se nositi preko slušalica). Možda ne mislite da je to velika stvar, ali to je jedna od onih praktičnih značajki koje utječu na vaše iskustvo više nego što mislite.

Ugrađeni mikrofon Vivea je loš. Poslušajte audio zapis u ovom videuSurgeon Simulator VR, koji Pokušao sam napisati:

Čini se kao da pričam kroz konzervu koja je zalijepljena ljepljivom trakom na 56k dial-up modem i prošla kroz pubertetski filter. Ponekad mi glas gotovo potpuno prestane bez ikakvog razloga. Praktički je neprikladan za snimanje videa ili streaming igrica, a ne bih ga preporučio ni za razgovor u igricama za više igrača ili chat programima.

Žica!!

Da bi Vive radio, slušalice moraju biti spojene na baznu stanicu koja se povezuje s vašim računalom. To znači da iza vas uvijek vuče uže. Dosta je duga, ali uvijek stane na put. Ubrzo sam se navikao prekoračiti ga (toliko da je, zapravo, POLOŽAJ KUPOVINE postao čudno šesto čulo, koje sam podsvjesno počeo pratiti), ali nikad nije prestalo... tu.

Naravno, to je nužno zlo, ali je smetnja. Taman kad sam se osjećao super uronjenoTrener svemirskih gusara upravo sada, kao da ne bih mogao zaroniti dublje da dođu pravi svemirski roboti i zabiju mi ​​glavu u zahod, zamalo sam se spotaknuo o uže. Iluzija se ruši, a moja strast prema robotima blijedi. Poželio sam da moj pištolj Space Pirate puca u uže ili da barem osjeti bol. Prokleti kabel.

Kada je Vive VR pokrenut,on jednostavno nevjerojatno.

Možda ste čuli da ljudi uspoređuju Vive s poznatim Holodeckom izZvjezdane staze . Definitivno nije tako glatko (a još nisam snimio niti stvorio novu vrstu fotonskog života u njemu), ali u najboljim trenucima Vivea usporedba je prikladna.

Igranje uvoda u nadrealno istraživanje svemiraIracionalna bujnost , sjećam se kako sam spuštene čeljusti gledao kako se planetoid razbija pred mojim očima, a dijelovi lete prema meni poput zvijezda padalica. Kako ne bih? Bio sam svjedok ovog nesvjetskog kozmičkog događaja, i bio samtamo . Ili barem dovoljno blizu da moj mozak odluči: "Eh, dovoljno dobro."

Udarao sam malene asteroide svojim "rukama", praveći dovoljno tutnjave iz kontrolera, i gledao kako se raspadaju i odlaze u beskonačnost. Ukratko, sve ostalo nije bilo važno. U tom trenutku sam se izgubio u golemom prostoru.

Zatim sam udario nogom o svoju uredsku stolicu i povikao: "Prokletstvo!" malo prije nego što sam se sjetila bilo je 2 ujutro i moj dečko je spavao nekoliko metara od mene. Dame i gospodo, dajem vam... Iskustvo virtualne stvarnosti.

Zapravo, međutim, ne mogu se sjetiti kada sam zadnji put rekao "vau" toliko puta u tjednu. I to nije bilo samo kad su me bombardirali virtualnim svemirskim kamenjem.

Najmanje interakcije ostavljaju najveći dojam.

Najčudesniji trenutak koji sam imao s Viveom bio je s limenkom kokica.

Igrao sam avanturističku igru ​​s iznenađujuće lošim imenomGalerija – Epizoda 1: Zov zvjezdanog sjemenašetajući napuštenom plažom. Večernji zatišje povremeno je prekidao huk valova ili povremeno graktanje galebova. Naišao sam na vatru, također napuštenu. Ali netko je nedavno bio tamo. Iza sebe su ostavili razne stvari: hladnjak, limenke piva, stolice, loptu za plažu, pa čak i vatromet. Ugledao sam konzervu kokica i podigao je. U šali ga je držao iznad vatre. Počeo se pojavljivati. Iskače! To je glavna stvar koju kokice rade, osim u video igrama, gdje obično samo sjede u sterilnom stanju neaktivnosti do kraja vremena. Probao sam vatromet. Poletjeli su na večernje nebo. Tada sam pucao u zemlju jer sam htio vidjeti hoće li opekline trećeg stupnja izazvati u virtualnoj stvarnosti i stvarnom životu.

Kasnije sam otkrio bilješku punu povjerljivih informacija. Uzeo sam ga i pročitao. Bilo bi loše da ovo padne u pogrešne ruke, pomislio sam. Instinktivno sam ga držao iznad svijeće i zapalila se do kore. Igra mi nikada nije govorila o tome niti mi čak sugerirala da je moguće. Upravo sam to učinio jer bih vjerojatno tako učinio da se ova situacija dogodila u stvarnom životu.

Osim toga, Vive VR igre se mogu raspasti kada nemaju takvu unutarnju dosljednost. Valveova vlastita igra za pokretanje Vivea,Lab , sadrži jednu od najimpresivnijih vinjeta u virtualnoj stvarnosti. To se zovePopravak robota , a on vidi da ... popravljate robota zaportalmanična tvrtka Aperture Science. Međutim, na početku postoji mjesto gdje ćete pronaći sanduk pun sićušnih ljudskih silueta. Kad te vide, odluče da si ti njihov bog i eksperiment postaje neuredan. Naređeno vam je da zatvorite kutiju, nakon čega će svi sićušni ljudi izgorjeti. Ali jedan isklizne i padne na pod. Odmah sam ga pokušao podići. Ništa se nije dogodilo. Nisam mogao komunicirati. Isto tako, nisam mogao pokupiti predmete na susjednim policama.

U normalnim igrama ne bih mario. Ali u Vive igrama imam ruke, dovraga. Moj mozak očekuje da će moći posegnuti i dodirnuti, a ne hodati kroz stvari kao što je ja Casper Ghost.

Bilo mi je teško razlikovati virtualnu stvarnost od stvarne.

Ne u stilu "pomoći", već u stilu "u redu": neki dan sam razgovarao s prijateljem o šalicama za kavu. Nedavno sam se vrlo živo sjećao gomile šalica za kavu i nisam mogao shvatiti odakle dolaze. Sjetio sam se kako sam ih skupljao, čitao njihove logotipe, zavirio u njih, vidio neke mrlje itd. Jesam li bio u trgovini keramikom? Ne, zadnji put sam to učinio tijekom božićne kupovine prošle godine. Možda sam se sjetio pranja suđa? Ne, nisam to učinio od prošlog Božića... Mislim prošli tjedan. Božić prošli tjedan.

Onda mi je sinulo: sjetio sam selaboratorije ventil. Područje centra za igre ima razne predmete koje možete istražiti, uključujući i vrlo detaljne šalice za kavu. To također objašnjava zašto su moja sjećanja na šalicu kave bila tako neraskidivo povezana s mojim sjećanjima na mučenje malene osobe zatvorene u staklenki.

Međutim, zbrka između virtualnog i stvarnog svijeta ide u oba smjera. Prije par dana sam igraoSimulator posla a moj dečko je pitao: "Ideš li u krevet?" I pomislio sam: „Oh, mora da je prilično kasno, zar ne? Sigurno. Stoga sam odlučio izaći iz VR-a i otići u krevet.Problem: Morao sam ukloniti slušalice, ali sam držao kontrolere s obje ruke. Rješenje: stavite kontrolere na stol ispred mene. Problem: Stol nije stvaran. Srećom, ovo mi se dogodilo za otprilike sekunduprije Natjerao sam svoje kontrolere da tutnjaju. Stao sam na vrijeme. Nakon toga poslao sam mozak na timeout.

Dakle, da, Vive VR može bitistvarno uzbudljiv. Ali…

Marathon u Vive igrama fizički je iscrpljujući.

Iako sam djevojka koja većinu vremena ostaje budna igrajući, pišući ili raspravljajući o video igricama, u prilično sam dobroj formi. Vježbam svakodnevno i osjećam se krivim kada nemam vremena za to. Ovo govorim jer, pa, trenutno me jako boli. Od igranja video igrica.

Same po sebi, tipične Vive aktivnosti – hodanje, posezanje, stajanje, ponekad klečanje – nisu osobito intenzivne. Ako to radite svaki dan u neprekidnim rafalima od 3-5 sati tijekom tjedan dana, nemojte se iznenaditi ako vam se vrat, ramena, koljena i listovi počnu buniti. Vidite, ljudi su izvrsni u hodanju i trčanju, ali u mnogim Vive igrama zapravo većinu vremena provodite stojeći. Ljudsko tijelo to mrzi.

Vive trčanje koje sam stavio na zglobove nije iscrpljujuće, ali može ometati. Kod jako dobrih igrica to nije bitno jer mi se jako sviđaju. Ali jučer sam igraoCarstva koja nestaju , dungeon crawl igra inspiriranaZelda . Ostavila je sjajan prvi dojam intenzivnim borbama mačevima i starim crtama kostura, ali moj je entuzijazam splasnuo kako se tempo igre usporavao. Dosadilo mi je i misli su mi počele lutati. Ubrzo sam shvatio da su mi se noge grčile, a ramena umorna, što mi je dodatno ometalo pažnju. Na kraju sam morao dati otkaz i odmoriti se.

S druge strane, Vive možete postaviti tako da možete igrati igre dok sjedite, a odlično radi kada senzore približite jedan drugome. Međutim, mnoge Vive ekskluzive mogu se igrati stojeći. Samo imajte na umu da ćete morati praviti pauze. Ali sada ne zovevelik brini jer...

Mnoge Vive igre imaju osjećaj da pripadaju u ranom pristupu.

Neke igresu u ranom pristupu. Viveova ponuda za lansiranje obiluje promotivnim igrama i hvaljenim tehničkim demonstracijama. Mogu nabrojati igre koje izgledaju stvarno nedovršene.

Zapravo, sada ću to učiniti za vas: 1)Fantastična izum je najbolja igra, s puno zagonetki, sjajnim karakterom i briljantnom mehanikom izgradnje. 2)Carstva koja nestaju nije najbolja avanturistička igra, ali barem ima dosta stvari koje treba istražiti i učiniti. 3)Simulator posla priča distopijsku priču kroz komičnog robota budućnosti koji preuzima suvremeni posao. 4)Hover Junkers je zarazna pucačina za više igrača s nevjerojatnim društvenim značajkama, iako je više mehanički dovršena nego ispunjena velikim C sadržajem. 5)Galerija - Prva epizoda: Zov zvjezdanog sjemenaprva je epizoda pustolovne igre koja sadrži čvrste zagonetke i koherentno, dobro glasno i izvedeno pripovijedanje. Iako je prilično buggy. 6)Nagibni kist - nije čak ni igra, ali vam omogućuje da crtate slatke crteže u zraku, pa je uključim. 7)Elita Opasna radi na isti način s Viveom kao i s Oculus Riftom i ostaje jedna od najimpresivnijih stvari koje možete učiniti u VR-u.

Dobro, dvije ruke. Ali koristim samo vrlo mali dio druge ruke.

Prošli tjedan sam igraotako puno kratki koncept demo koji bi mogli (i vjerojatno će) biti sjajne igre s više razvoja.Kirurški simulator VR, Iracionalna bujnost, #SelfieTennis, Neviđena diplomacija, Audioshield, Windlands, Trener svemirskih gusara , čakLaboratorij pored Ventil - popis se nastavlja.

Ima smisla u ovome. Valve je, kao i svaki drugi entitet u razvoju softvera, prihvatio model ranog pristupa. A zašto manji programeri ne bi željeli da njihove igre prednjače na uzbudljivoj novoj platformi kao što je Vive? U ovom slučaju problem postaje tek kadavećina igre koje čine hvaljeni popis od preko 30 igara izgledaju nepotpune ili na neki drugi način nezadovoljavajuće.

Najbolja upotreba možda uopće nije u igrama.

Mnogo je stvari u VR-u koje nemaju nikakve veze s video igrama. Neki od njih su već ovdje. Na primjer, virtualna radna površina vašeg računala koja vas okružujevirtualan stvarnost. Mogu potvrditi da je to zaista vrlo cool način rada i gledanja filmova, TV-a.

Postoje i stvari poputAltSpace VR , što vam omogućuje da razgovarate s ljudima s druge strane svijeta kao da ste u istoj prostoriji. Možete zajedno gledati nešto, istraživati, raditi karaoke, organizirati zabave i još mnogo toga. Moj dečko i ja ćemo to vjerojatno pokušati iskoristiti da ostanemo u kontaktu dok on ode u Englesku na nekoliko mjeseci. Ne znam hoće li ovo stvarno biti dobra stvar, ali ukazuje na jedan od mnogih smjerova u kojima bi VR mogao ići. Ovdje ima toliko neiskorištenog potencijala i vrlo je uzbudljivo.

Vive je stvarno cool, ali ima još toga prije nego što postane potreban.

U trenutnoj Vive postavi kvantiteta je važnija od dubine. Njegove najbolje aplikacije koje se ne bave igrama ostaju uglavnom teoretske, a nadamo se da ćemo ih u budućnosti ostvariti. Najvjerojatnije ćete morati promijeniti tlocrt kuće da biste ga koristili, a oprema može biti izbirljiva i s njom teško raditi.

Iako su najbolji trenuci Vivea neki od najboljih koje sam doživio u video igrama, ne mogu preporučiti kupnju upravo sada. Potrošili biste 800 dolara na nešto što će postati puno bolje nakon nekoliko mjeseci ažuriranja softvera (a možda čak i hardvera), a trenutno nema dovoljno dobrih igara koje bi opravdale ulaganje.

Vive je stvarno nešto što biste trebali vidjeti sami, ali ako ga želite isprobati, otiđite u trgovinu koja ga izlaže ili se sprijateljite s nekim tko ga je već naručio. Uzbuđen sam što budućnost donosi za Vive, ali to još nije tu.